phdphdjob

بازارکار و اینده شغلی فارغ التحصیلان دکتری

phdphdjob

بازارکار و اینده شغلی فارغ التحصیلان دکتری

اینده شغلی و بازار کار دکتری جنگلداری به کجا میرسد ؟

جنگلداری عبارتست از بکارگیری مجموعه ای از علوم وفنون که درجهت شناخت جوامع مختلف جنگلی و آگاهی از کیفیت و کمیت آنها ، پرورش توده های جنگلی ، بهره برداری مستمر از تولیدات جنگل ، روشهای مختلف قطع و استحصال وحمل درختان افکنده و بالاخره حفاظت ، احیا و توسعه مناطق جنگلی بعنوان تولید کننده ماده اولیه (چوب ) و تعدیل و تنظیم کننده شرایط آب و هوایی و خاکی مورد استفاده قرار می گیرد. 
جنگلداری مجموعه‌ای از علوم و فنون است که برای شناخت جوامع مختلف جنگلی و آگاهی از کیفیت و کمیّت آنها، تربیت، پرورش و بهره‌برداری مستمر از تولیدات جنگلی، روش‌های مختلف قطع و حمل درختان قطع شده، جاده‌سازی درجنگل و مهمتر از همه، حفاظت،‌ احیا و توسعه مناطق جنگلی به عنوان تعدیل و تنظیم کننده شرایط آب و هوایی و خاکی و منبع تولید کننده چوب به کار گرفته می‌شوند. کاهش فرسایش خاک، فراهم ساختن زیستگاه‌های حیات وحش و تعبیه چراگاه برای دامها به منظور کاهش فشار وارده بر بافت گیاهی جنگل از مهمترین وظایف متخصص جنگلداری است.

www.phdphd.org

بازار کار و اینده شغلی دکتری تکثیر پرورش ابزیان چگونه خواهد بود ؟

پرورش دهنده ماهی گاهی در بخش تولید ماهی های زینتی فعالیت دارد و گاهی نیز ماهی های خوراکی تولید می کند و در برخی از اوقات اقدام به پرورش هر دو نوع ماهی می نماید.
همچنین برخی از تولید کنندگان به پرورش ماهیان سردآبی اقدام می کنند و بعضی دیگر از آنها ماهیان گرم آبی را پرورش می دهند. معروف ترین ماهی گرم آبی، ماهی کپور است که در آب های جنوب ایران نیز زندگی می کند.

منـشاء آب شـیرین جـهت پرورش ماهیان ، بارندگی است که با توجه به موقعیت جغرافیایی و آب و هوایی محل تغییر می‌کند. چشمه‌ها و چاهها در اثر نفوذ آب باران در زمین بوجود آمده‌اند که جهت پرورش و تکثیر ماهیان مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرند.

 www.phdphd.org

بازار کار و آینده شغلی رشته اقتصاد نفت و گاز

رشته اقتصاد نفت و گاز به لحاظ محتوایی با رشته مدیریت قراردادهای بین المللی نفت و گاز شباهت زیادی دارد.  این رشته را می توان به علاقمندانی که کمتر به موضوعات و مباحث حقوقی نفت و گاز علاقه دارند ولی می خواهند در زمینه مسائل نفت و گاز ادامه تحصیل دهند پیشنهاد کرد.کمبود نیروهای متخصص و وفادار همواره از دغدغه های اصلی صنعت نفت و از مشکلاتی است که در عقد قراردادها و انجام مذاکرات، پیش روی مسؤولان بوده است . از این رو هدف از این رشته تربیت نیروی انسانی آشنا به اقتصاد نفت و گاز و مسائل مربوط به قیمت گذاری و مدیریت ریسک در بازارهای جهانی نفت و گاز می باشد. 

این رشته از کنکور دکتری 98 به صورت زیر گروه مجموعه علوم اقتصادی قرار گرفت و از مجموعه نفت و گاز خارج شد.

صنایع نفت و گاز، تعیین نرخ نفت و گاز، کارشناس گمرک، مدیر مالی، تحلیلگر مالی، استاد دانشگاه، پژوهشگر و …

نکته مهم در مورد بازار کار  این است که این رشته باعث ساختن ذهنی فعال و انتخابگر برای دانشجویان می شود و افراد فارغ التحصیل این رشته می توانند به فکر چیدن تدارکات و ایجاد بنگاه­های خدماتی و بازرگانی شخصی باشند. در نهایت به عنوان یک جمع بندی می توان بازار کار این رشته را با توجه به مهارتهای آموخته شده نسبت به دیگر رشته های علوم انسانی دارای جایگاه والا دانست.

رسیدن به مشاغل بهتر در رشته اقتصاد و داشتن آینده شغلی روشن در این رشته ، مستلزم این است که با یک برنامه ریزی دقیق و کسب رتبه های برتر، تضمینی برای خود در بازار کار ایجاد کنید. به قطع یقین، قبولی در رشته اقتصاد و البته گرایشهای خوب آن در دانشگاههای خوب به خصوص دانشگاههای تهران، باعث می شود تا شما از همان زمان دانشجویی، وارد بازار کار شوید.

www.phdphd.org